Opel ziet de toekomst rooskleurig tegemoet

 

opel rooskleurig

Opel maakt zich op voor een mooie toekomst. Het Duitse merk heeft meer rooskleurige tijden gekend, maar komt nu met een nieuwe strategie. CEO van Opel Karl-Thomas Neumann heeft daarover verteld tijdens een interview met Autonews. Daarin vertelt hij: “We hebben een nieuw team, een nieuw plan voor de komende tien jaar en met General Motors hebben we nog altijd een financieel sterke kracht achter ons, GM stelt ons in staat om miljarden te investeren.”

Het automerk gaat werken aan drie punten. Zo worden er tot en met 2016 23 nieuwe of vernieuwde modellen in de markt gebracht. Daarnaast gaat Opel besparen. Volgens Neumann kan de productie wel wat efficiënter. Hieronder valt de sluiting van de Opelfabriek in Bochum eind 2016. Als derde wil de topman ook de bedrijfscultuur veranderen. “We moeten af van de instelling dat we sip omlaag kijken. We moeten in de aanval, laten zien dat we er zijn en zin hebben in de toekomst.”

Neumann is de nieuwe CEO van Opel, dat het zwaar heeft. Vorig jaar verloor het bedrijf bijna 1,4 miljard euro. Sinds eind jaren ’90 leed Opel al ongeveer 14 miljard euro verlies.

Tags:

 
 
 

Reacties zijn gesloten..